Toimitusehdot

Yleistä

Fountains of Life verkkokauppa on Fountains of Life Oy Ltd:n ylläpitämä markkinapaikka, jossa tuotteita myy Fountains of Life Oy Ltd (y-tunnus: 3103669-8, info(at)fountains.fi, puhelin 044 988 4050). Fountains of Life Oy Ltd pidättää oikeuden muuttaa näitä toimitusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta.

Rekisteröitymiset

Fountains of Lifelle kaikilta verkkokauppasivuilta

Toivomme sinun rekisteröityvän Fountains of Lifen ja Moraz-tuotteiden asiakkaaksi kaikkien verkkosivujemme ylä- ja/tai alaosassa olevasta Rekisteröidy-linkistä. Tilaa mielellään myös uutiskirje miltä tahansa verkkosivultamme, niin saat kuulla tapahtumista, tarjouksista, uutuustuotteista ym. kaupassamme. 

Mikäli kuulit verkkokaupastamme tai Moraz-tuotteista tietyltä mainostajalta / nettimyyntiedustajaltamme, merkitse rekisteröityessäsi Fountains of Lifelle hänen nimensä oman nimesi perään sulkeisiin: Esimerkiksi Maija Maijanen (kuulin Eeva Eevaselta).

Maksunvälittäjä Klarnalle maksun yhteydessä

Verkkokaupan kassalla siirryt maksunvälittäjänä toimivan Klarnan palvelun piiriin. Ensimmäistä kertaa tilausta maksaessasi sinun tulee rekisteröityä Klarnalle. Mikäli olet jo Klarnan asiakas, järjestelmä muistaa sinut automaattisesti. Täytä Klarnalle antamiisi tietoihin ainoastaan oma nimesi ja muut pyydetyt yhteystiedot.

Maksaminen

Verkkokaupan maksunvälittäjänä toimii Klarna ja käytössäsi on Klarna Checkout-palvelu. Klarna Checkout on maksutapa, jonka avulla voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa laskulla, erämaksulla, verkkopankissa tai luottokortilla. Luottokelpoisuutesi tarkistetaan tilauksen yhteydessä. 

Klarna Checkout sisältää kaikki Klarnan maksutavat: 1) Maksa nyt (korttimaksut, verkkopankkimaksu ja Klarnan suoramaksu), 2) Maksa myöhemmin (lasku) ja 3) Pilko maksusi (6, 12, 24 ja 36 kuukauden maksusuunnitelma ja joustavat maksut). 

Maksa nyt

Maksat ostoksesi heti Klarnalla verkkopankki- tai korttimaksulla. Voit käyttää kaikkia yleisimpiä verkkopankkeja ja maksukortteja. Verkkopankeista käytössäsi ovat OP, Nordea, S-Pankki, Danske Bank, Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, OmaSP ja Ålandsbanken.

Klarnan maksutapa hyödyntää pankkien omia mobiilipankki- ja PSD2-rajapintoja. Tämän ansiosta kuluttajat voivat maksaa pankkitililtään ilman, että he joutuvat kulkemaan pankkien toisinaan takkuisten käyttöliittymien läpi. Tämä nopeuttaa ja sujuvoittaa maksamista erityisesti silloin, kun ostokset tehdään mobiililaitteella.

Maksa myöhemmin

Valitessasi maksaa myöhemmin, saat Klarnalla laskun ja 14 päivää kulutonta maksuaikaa. Maksuaika alkaa tilauksen lähettämisestä. Tämä tarkoittaa, että vastaanotat aina tuotteen, ennen kuin sinun tarvitsee maksaa sitä. Mikäli jostain syystä haluat palauttaa tuotteen sinun ei tarvitse odotella rahojen palautumista tilillesi.

Lasku lähetetään tilauksesi mukana. Klarna lähettää sinulle sähköpostitse maksuohjeet ostoksen maksamiseksi suoraan Klarnalle. Lasku ilmestyy myös Klarna-sovellukseen, jossa saat muistutuksia eräpäivästä ja maksat laskusi helposti. Mikäli haluat, voit myös torkuttaa maksusi, eli siirtää laskusi eräpäivää. Tästä palvelusta Klarna perii pienen maksun. Jos saatavaa ei makseta, Klarna lähettää maksumuistutuksen, josta Klarna veloittaa 5,00 €:n muistutusmaksun sekä viivästyskorkoa korkolain mukaan. 

Pilko maksusi

Voit pilkkoa maksusi eriin. Joskus isompia ostoksia tehdessä on hyvä pystyä jakamaan kulut ei kuukausille. Klarnalla voit tehdä tilauksen nyt ja pilkkoa maksut jopa 36 kuukauden ajalle. Klarnan sovelluksessa hallitset maksujasi ja eräpäiviäsi.

Klarnan erämaksu ei vaadi monimutkaista rekisteröintiä tai erillistä luottohakemusta. Klarna tekee luottopäätöksen heti kassalla syöttämiesi tietojen perusteella. Mikäli sinulle myönnetään mahdollisuus erämaksuun, voit valita sinulle sopivimman erämaksusuunnitelman, jonka ehdot ja kulut esitetään sinulle heti kassalla. Voit valita maksaa laskun vähimmäissumman tai minkä tahansa summan, joka ylittää vähimmäissumman. Jatkossa voit maksaa myös valitsemaasi summaa enemmän tai maksaa jäljellä olevan summan kokonaan pois milloin tahansa. Klarna-sovelluksessa näet aina seuraavan eräpäiväsi ja saat muistutuksia näistä.

Klarnan yleisten luottosopimusehtojen mukaan lainakorko on 19,9% ja Klarna ei peri aloitus- eikä käsittelymaksuja. Kopioimalla osoitteen selaimeesi löydät Klarnan yleiset luottoehdot suomeksi täältä: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/fi_fi/account/terms.pdf


Toimitus ja toimituskulut

Verkkokaupan kassalla voit valita haluamasi toimitustavan. Käytettävissä on Postin ja Matkahuollon kuljetuspalvelut Suomessa. Posti ja Matkahuolto uudistavat palveluitaan ja käytänteitään esimerkiksi poikkeustilasta johtuen usein, joten voit tarkistaa päiväkohtaiset käytänteet nettisivuilta posti.fi ja matkahuolto.fi.

Tilaukseesi sisältyvät toimituskulut näytetään kaupan kassasivulla toimitustavan yhteydessä ja tilauksen yhteenvedossa. Valitsemasi toimitustapa ja tilauksen sisältö vaikuttavat toimituskuluihin.

Noutopaketit

Saat noutopaketin ilman toimituskuluja, kun ostoksesi ovat 80€ tai enemmän.

Postipaketti pakettiautomaattiin (Smart Post) 6,90€

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Postin pakettiautomaattiin. Postin pakettiautomaatti on helppo tapa vastaanottaa paketteja. Tilauksesi on noudettavissa pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä klo 16 jälkeen. 

Kun pakettisi on saapunut valitsemaasi automaattiin, saat tekstiviestillä koodin, jolla automaatin lokero avautuu. Älä hävitä viestiä, tarvitset koodia pakettia noutaessasi. Pakettia säilytetään automaatissa seitsemän vuorokautta sen saapumisesta.

Postipaketti noutopisteeseen tai toimipisteeseen 6,90€

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Postin noutopisteeseen tai toimipisteeseen, joita on tarjolla kaikkiaan 2000. Tilauksesi on noudettavissa pääsääntöisesti kahden arkipäivän kuluessa tilauksen lähetyksestä. Pakettia säilytetään noutopisteessä seitsemän päivää sen saapumisesta. 

Saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestillä, joka näytetään haettaessa lähetystä. Muista, että noutajan on aina todistettava henkilöllisyytensä. 

Matkahuollon Lähellä-paketti 7,90€

Lähellä-paketti kuljetetaan vastaanottajan osoitetta lähimpään tai valitsemaasi pakettipisteeseen 1-3 arkivuorokauden kuluessa lähettämisestä.

Tuotteet toimitetaan valitsemaasi pakettiautomaattiin, myymäläpakettipisteeseen tai asiamiespisteeseen. Näitä ovat esim. useat K-marketit ja R-kioskit. Kaikkiaan pisteitä on 1600.

Matkahuolto kuljettaa pakettisi 1-3 arkivuorokauden kuluessa lähettämisestä. Matkahuolto ilmoittaa vastaanottajalle tekstiviestillä tai sähköpostilla, kun paketti on noudettavissa. Pakettipisteestä vastaanottaja saa paketin esittämällä henkilötodistuksen: ajokortti, passi tai poliisin myöntämä henkilökorttia, tai henkilötodistuksella ja valtakirjalla, jos paketin noutaa joku muu vastaanottajan sijasta. Automaatista paketti noudetaan tekstiviestissä tai sähköpostissa tulleella koodilla.

Kotiinkuljetukset

Saat kotiinkuljetuksen ilman toimituskuluja, kun ostoksesi ovat 200€ tai enemmän.

Postin kotiinkuljetus 12,90€

Posti toimittaa lähetyksen vaivattomasti kotiovellesi asti ja ottaa sinuun yhteyttä sopiakseen sinulle sopivan toimitusajan viestillä (suurimmat kaupungit) tai puhelimitse. Lähetys toimitetaan klo 9-21 välisenä aikana.

Koronaviruksesta johtuen Posti on tarkentanut toimintamalliaan seuraavasti:

  • Lähetystä ei luovuteta vastaanottajalle käteen vaan Postin kuljettaja soittaa ovikelloa ja asettaa lähetyksen oven eteen. Kuljettaja odottaa muutaman metrin päässä, kunnes asiakas vastaanottaa lähetyksen.
  • Kuljettaja ei pyydä vastaanottajalta allekirjoitusta, vaan toimitus kirjataan kuljettajan toimesta Postin järjestelmään.

Suurimmissa kaupungeissa Posti lähettää sinulle viestillä seitsemän päivän mittaisen kalenterin, josta voit valita itsellesi parhaiten sopivan ajan paketin vastaanottamiseen. Uudistus tulossa käyttöön koko maassa.

Postin mukaan poikkeustilasta johtuen joissakin pakettikuljetuksissa voi olla pientä viivettä etenkin suurten kaupunkien alueilla. Kaikki lähetykset toimitetaan joka tapauksessa. Viivästymisen tapahtuessa sinuun otetaan yhteyttä ja sovitaan uusi toimitusaika.

Matkahuollon Kotijakelu 13,90€

Paketti kuljetetaan 1-3 arkivuorokauden kuluessa lähettämisestä ja jaetaan vastaanottajalle kuluttajaosoitteeseen arkipäivisin. Vastaanottajalle ilmoitetaan saapuvasta paketista tekstiviestillä jakeluajan sopimiseksi. Paketti jaetaan vastaanottajalle jakeluajan sopimista seuraavana arkipäivänä.

Lähetykset pikalähetyksenä tai yritysosoitteisiin

Posti Express 10,90€

Postin Express-lähetykset toimitetaan perille lähes koko Suomessa lähetystä seuraavan työpäivän aikana klo 8–16 välillä. Tarkempaa ajankohtaa ei voi sopia.

Lähetys jaetaan annettuun osoitteeseen ja luovutetaan kuittausta vastaan. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Vastaanottajan nimitieto tallennetaan lähetysten seurantaan.

Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään saapumisilmoitus ja lähetys toimitetaan vastaanottajan lähipostiin noudettavaksi. Lähetykselle on tilattavissa maksullinen uudelleen jakelu Postin palveluista.

Saat Express-lähetyksen perille ilman toimituskuluja, kun ostoksesi ovat 200€ tai enemmän.

Matkahuollon jakopaketti yritysosoitteeseen 12,90€

Paketti kuljetetaan pääsääntöisesti 1 arkivuorokauden kuluessa ja jaetaan vastaanottajalle yritysosoitteeseen määränpäähän saapumista seuraavana arkipäivänä. Paketti jaetaan vastaanottajalle arkisin klo 8–16 välisenä aikana.

Saat jakopaketin ilman toimituskuluja, kun ostoksesi ovat 250€ tai enemmän.

Toimitusaika

Pääsääntöisesti toimitusaika on kokonaisuudessaan on 3-5 arkivuorokautta. Toimitusaika vaihtelee toimitustavoittain ja voi vaihdella tuotekohtaisesti. Mahdollisesti poikkeavat toimitusajat ilmoitetaan verkkokaupan sivuilla erikseen.

Palautusoikeus

Meille on hyvin tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Kuluttajana sinulla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus tilauspäivämäärästä lukien. Kosmetiikan osalla palautusoikeus on kuitenkin vain avaamattomilla tuotteilla. 

Mikäli haluat palauttaa tuotteen tai sinulla on tuotteesta muuta kysyttävää, ota yhteys asiakaspalveluumme sähköpostilla info(at)fountains.fi. Voit käyttää Ota meihin yhteyttä -lomaketta verkkosivuillamme. Asiakaspalvelumme lähettää sinulle palautusohjeet. Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, palauta aiemmin tilaamasi tuote ja tee uusi tilaus.

Käsittelethän palautettavaa tuotetta ja sen alkuperäispakkausta huolellisesti. Mikäli olet käyttänyt tuotetta tai käsitellyt sitä huolimattomasti vastaat tuotteen arvon alentumisesta enintään tuotteen täyteen arvoon saakka.

Sinetöidyt- ja kosmetiikkapakkaukset tulee palauttaa avaamattomissa alkuperäispakkauksissaan ja palautettavan tuotteen sinetin tulee olla ehjä. 

Palautusohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä, eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle. Vastaat myös tällöin palautuksen aiheuttamista toimituskuluista.

Asiakaspalvelu

Mikäli sinulla on tilauksen tekoon tai toimitukseen liittyviä kysymyksiä, tai sinulla on muuta asiaa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Fountains of Life Oy Ltd:n asiakaspalvelu 

Sähköposti: info(at)fountains.fi

Puhelin: 044 988 4050